Majowy numer PCM już w sprzedaży!

Bombardier Q400NG, który niebawem zawita również do Polski czy samolot PANDA to maszyny, z którymi będziecie mogli się zapoznać właśnie w nowym numerze naszego magazynu. Nie da się jednak ukryć, że nieodłącznym elementem ich sukcesu jest praca mechaników, o których znaczeniu przeczytacie w felietonie Bez mechaników nie ma latania.
Zgłębiamy też kolejne zagadnienie z dziedziny prawa lotniczego – tym razem możecie przeczytać o cofnięciu lub zawieszeniu licencji.

Oprócz tego w numerze:

Nowe regulacje EASA / EU
Peter Holy, jeden z posiadaczy samolotu na „N-kach” porusza temat zmian przepisów Unii Europejskiej. Czy będą one krzywdzące dla pilotów z amerykańską licencją? Temat także szeroko poruszany na międzynarodowym forum pprune.org.

Air Inuit – W krainie wiecznego lodu
Jozef Mols tym razem z wycieczką w północne rejony Kanady. Opisuje działania linii lotniczej, która skomunikowała zimne, północne rejony.

Sbach 342
O tym samolocie w kwietniowym wydaniu pisał Artur Kielak. W tym miesiącu przedstawiamy efekt sesji zdjęciowej Łukasza Gancarza, która odbyła się w Irlandii. Filmy z tej sesji znajdziecie na naszym profilu Facebook.

Blog lotniczo – robotniczy.
Tym razem zaprzyjaźniony z nami kapitan opowiada o wykorzystywaniu wyświetlacza przeziernego tzw. Head-Up Display. Jak zwykle zabawnie i autoironicznie.

Chmury Burzowe
Po raz pierwszy Jarek Turała zagościł na łamach naszego magazynu. Przedstawia nam klasyfikację chmur burzowych.

Muzeum Techniki w Warszawie
Marek Kozyra przybliża nam tym razem zakamarki Muzeum Techniki. Znajdziemy tak kilka ciekawych lotniczych konstrukcji.